اخرین مقالات سایت

انواع تسمه و مراحل ساخت آن

انواع تسمه و مراحل ساخت آن

انواع تسمه و مراحل ساخت آن

همه چیز درباره تسمه

انواع تسمه و مراحل ساخت آن

با سلام

طبق معمول همیشه بازرگانی گودرزی مهر در صدد افزایش اطلاعات شما مشتریان ارجمند در مورد لوازم کشاورزی ، صنعتی و ماشینی اعم از تسمه ، بلبرینگ ، زنجیر و …. مطالبی را آماده میکند تا با اطلاعات کامل در مورد محصول مورد نظر اقدام به خرید کنید.

همچنین شما میتوانید از مشاوره رایگان بازرگانی گودرزی مهر نیز بهره مند شوید.مشاوره توسط همکاران ما در همه ی روزهای هفته ، حتی جمعه ، از ساعت 8 صبح الی 8 شب انجام میپذیرد.

برای مشاوره رایگان با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید

09111145925

01132192219

01132195530

01132196734

 

در ادامه همرا با ما باشید با (( انواع تسمه و مراحل ساخت آن ))

تسمه

تسمه ها حلقه هایی از جنس پلاستیک یا فلز انعطاف پذیر هستند که برای انتقال نیرو بین دو یا چند شفت (شافت) مورد استفاده قرار میگیرند.

تسمه ها بر روی پولی(فولی) سوار میشوند و فولی ها را در یک جهت حرکت میدهد و یا در صورت نیاز برای حرکت مخالف فولی ها تسمه ها بصورت ضربدری میباشند.

واحد های اندازه گیری تسمه ها : میلیمتر و یا اینچ است که در تسمه های میلیمتری قطر خارجی و در تسمه های اینچی قطر داخلی ملاک تاندازه گیری است.

مزایای تسمه:

  1. حرکت آرام
  2. انعطاف پزیری بالا
  3. نصب آسان
  4. قیمت بسیار مناسب
  5. کم صدا بودن
  6. قدرت قابل قبول

معایب :

  1. امکان پاره شدن در ماشین آلات پرقدرت
  2. در ماشین های بسیار بزرگ قدرت ندارد و باید از زنجیر و چرخ دنده استفاده کرد

جنس تسمه

تسمه ها انواع مختلفی دارند که ما تعدادی از پرمصرف ترینها را برای شما نام برده و توضیح میدهیم.

جنس تسمه ها دو نوع است:

  1. پلاستیکی : در داخل آن نخ مخصوص یا سیم به کار رفته است ، انعطاف پزیری بالایی دارد و جزو پر مصرف ترین هاست.
  2. لاستیک معمولی : در آن از نخ یا سیم مخصوص استفاده نشده.
  3. فلزی : جنس آن از فلز است ، استحکام بسیار زیادی دارد ،انعطاف پذیری آن کمتر است.

انوع تسمه

1 : تسمه های تخت : این نوع تسمه ها دارای طول بیشتری است و در زمانی که دو شافت از هم دور هستند استفاده میشود.در واقع این نوع تسمه برای فاصله های طولانی کاربرد دارد.اغلب ممکن است جنس این نوع تسمه ها از برزنت باشد.تصویر پایین

تسمه های تخت

 

2 : تسمه های گرد : این نوع تسمه ها برای انتقال نیرو کم قدرت تر مورد استفاده قرار میگیرند و برای شرایطی که دو شافت به هم نزدیک هستند استفاده میشوند.تصویر پایین

انواع تسمه و مراحل ساخت آن

 

: تسمه های V شکل یا ذوزنقه ای : این نوع تسمه ها معمولا بیشترین استفاده را در بین تسمه ها دارند که البته به چند نوع تقسیم میشوند.در ادامه مطلب انواع آن را نام برده و توضیح میدهیم.تصویر پایین

تسمه های V شکل یا ذوزنقه ای

 

4 : تسمه های شیار دار : تسمه های شیاری از کنار هم قرار گرفتن چند تسمه V شکل بوجود می آیند و معمولا به دلیل استحکام و قدرت بالای آنها ، برای انتقال قدرت در ماشین های بزرگ مورد استفاده قرار میگیرند.تصویر پایین

تسمه های شیار دار

 

5 : تسمه های آجدار : این نوع تسمه ها از ترکیب دو تسمه ( تخت و V شکل ) تشکیل میشوند.این نوع تسمه ها اغلب در موتورهای کوچک خانگی مثل ماشینهای لباسشویی،میکسر ، آبمیوه پیر و … استفاده میشوند.تصویر پایین

تسمه های آجدار

 

6 : تسمه های تایمینگ یا دندانه ای : این نوع تسمه های را حتما با نام تسمه تایم نیز میشناسید.تسمه تایم وظیفه زمانبندی و هماهنگی حرکات سوپاپ موتور در موتور های درون سوز را دارد.این تسمه میل لنگ را به بادامک وصل میکند.تسمه های تایمینگ (تسمه تایم ) در مواردی که زمانبندی در چرخش و انتقال نیرو اهمیت داشته باشد مورد استفاده قرار میگیرد.تصویر در پایین

تسمه های تایمینگ یا دندانه ای

 

زمان تعویض تسمه تایم

معمولا به دلیل اینکه تسمه تایم در جایی از خودرو قرار دارد که به راحتی قابل رویت نیست ، بدون باز کردن بعضی اجزا قابل رویت نیست.

البته بعضی از خودروها به جای تسمه تیم از زنجیر استفاده میکنند و یا برخی از خودرو ها از تسمه تایم و زنجیر استفاده نمیکنند.البته تمام خودروهای موجود در ایران دارای تسمه تایم میباشند.

تسمه تایم نقش بسیار مهمی در خودرو دارد که اگر پاره شود آسیب های جدی به موتور وارد میسازد.

البته با یک بار تعویض تسمه تایم، تا سالها نیاز به تعویض آن نیست.

مراحل ساخت و تولید تسمه

در این قسمت مراحل تولید تسمه را برای شما شرح میدهیم.

البته مراحل تولید بخش های زیادی دارد که ما به اختصار برای شما توضیح میدهیم.

بخش اول

انتخاب و ترکیب مواد اولیه است که هر شرکتی فرمولهای خاص خودش را دارد که در همین بخش است که کیفیت نهایی تسمه ها طبقه بندی میشود.طبیعتا اگر مواد اولیه بد باشد تسمه کیفیت بدی دارد  و اگر مواد اولیه با کیفیت باشد تسمه نیز کیفیت خوبی دارد.کیفیت مواد اولیه بر قیمت محصول نهایی نیز تاثیر مستقیم دارد.

بخش دوم

یک لایه نازک از مواد اولیه را بر روی قلطک قرار میدهند که این بخش سطح تسمه ما را تشکیل میدهد که معمولا در این بخش اگر هر چه لایه با دقت بیشتر و بهتر بر روی قلطک برود سطح تسمه تولید شده زیبا تر و بهتر میشود.این بخش لایه ی روی تسمه است که ظرافت و  زیبایی اهمیت دارد.

بخش سوم

با استفاده از دستگاه های پیشرفته و مخصوص نخ،پارچه و یا در بعضی موارد سیم مفتول نازک

را با چیدمان خاص و مرتب بر روی لای ی اولیه که در بخش قبل توضیح دادیم میچینند که این لایه از نخ،پارچه یا مفتول جهت استحکام تسمه است به همین دلیل کیفیت و جنس نخ،پارچه یا سیم مفتول بسیار مهم است.

بخش چهارم

یک لایه ی ضخیم تر از همان موادی که در مرحله اول گفته شد را بر روی قلطک و بر روی لایه نخ،پارچه و یا سیم مفتولی قرار میدهند.در این بخش سطح پایینی تسمه شکل میگیرد.

بخش پنجم

یه لایه کاغذ یا روزنامه بر روی لایه نهایی قرار میدهند که این کار به این صورت میگیرد که بعد از پخت ، تسمه به قالب نچسبد.این مرحله هیچ ارتباطی به کیفیت نهایی محصول ندارد.

بخش ششم

تسمه ها را در داخل قالب مخصوص هر شماره قرار داده و در کوره قرار میدهند.در این مرحله مدت زمان پخت بسیار مهم است و در کیفیت تاثیر گذار است.

بخش هفتم

قالب ها را از کوره بیرون آورده و وارد آب میکنند که هم قالب خنک شود و هم تسمه ها از قالب خارج شوند.

بخش هشتم

تسمه ی خارج شده از قالب وارد دستگاهی برای سمباده کشی روی تسمه میشود که کاغذ قرار داده شده در مرحله 5 از روی تسمه پاک شود

بخش نهم

مشخصات تسمه و همچنین مشخصات شرکت بر روی تسمه چاپ میشود

بخش دهم

در این مرحله تسمه های یکپارچه ای که تا این مرحله تولید شده را وارد دستگاه برش کرده و به اندازه های مورد نظر آن را برش میزنند.

بخش آخر

تسمه بسته بندی شده و در اختیار ما قرار میگیرد.

استعلام قیمت و خرید محصولات ما

ما در این مطلب انواع تسمه و مراحل ساخت آن را برای شما بازگو کردیم و تلاش کردیم ذره ای به دانش شما  عزیزان اضافه شود.

مشتریان عزیز میتوانند جهت استعلام قیمت محصولات ما وارد لینک زیر شده و فرم موجود را با توجه به مشخصات محصول مورد نظر پرکنند تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس گرفته و شما را از آخرین قیمت محصولاتمان با خبر سازند.

استعلام قیمت

ضمناً جهت خرید محصولات میتوانید وارد لینک زیر شده و بعد از تماس با شماره های موجود در لینک زیر ، سفارش خود را ثبت کنید.

همکاران ما در واحد فروش در اسرع وقت با شما تماس گرفته و محصول مورد نظر را برای شما در هر کجای ایران عزیز که باشید ارسال میکنند.

ثبت سفارش تلفنی

انواع تسمه و مراحل ساخت آن

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *